. Mám za to, Živote, že po sobě necháváš mnoho smrtí; bezpochyby i já zemřel, a to nejméně desettisíckrát předtím..

Deprese

20. dubna 2006 v 15:56 |  deprese
Epidemie deprese
Každý druhý člověk trpí někdy během svého života závažnými duševními problémy. Podle celosvětových statistik se mezi deseti nejčastějšími zdravotními příčinami invalidity vyskytuje pět z oblasti psychiatrie. A na prvním místě mezi nimi stojí poruchy nálady, zejména deprese.
Způsobuje ji mnoho příčin, například významně stresující životní události, ztráta blízkého člověka či sociálních jistot, tělesné onemocnění, ale i genetické faktory či biochemické změny v mozku.Deprese postihuje lidi z nejrůznějších oblastí života. Mezi slavné lidi trpící depresí patřili i Cézanne, Modigliani, van Gogh, ale i Churchil, Hemingway, Dostojevskij, Kafka či filozofové jako Nietzche či Marx.Není tedy divu, že vědci na celém světě se snaží nalézt takové léky, které by odstranily, nebo alespoň zmírnily symptomy deprese doprovázené úzkostí.

Nejčastější psychická nemoc
Jde o depresi, či jak se také říká "stín na duši" nebo "chmury". Je to stav mysli, který již překračuje rámec ještě normální skleslé nálady. Postižený působí povadle, nepociťuje radost z věcí ani činností, které ho dříve bavily. Ztrácí zájem o své okolí. Současně může klesat i jeho schopnost soustředění, myšlení bývá pomalejší a obtížnější. V hlavě mu utkví pesimistické představy, kolem nichž se potom jeho myšlenky točí stále dokola.Čím silnější je deprese, tím méně postižený vnímá dění ve svém okolí. Hovoříme o emočním útlumu, jakémsi znecitlivění. Objevují se i myšlenky na sebevraždu, které by blízcí nemocného měli v každém případě brát velice vážně.
Deprese je vidět
Duševní skleslost se často odráží i v pacientově vzhledu. Člověk trpící depresí působí obvykle starším dojmem, jeho mimika a gestikulace je totiž omezená, držení těla bývá nachýlené a chůze ztrácí pružnost.Dost často se objevuje i zanedbaný zevnějšek nemocného. Jeho hlas zní obvykle velmi plačtivě.Deprese se však nemusí vždy projevit v duševním stavu postiženého. V některých případech dochází také, nebo dokonce zcela výlučně, k tělesným obtížím, které dávají pacientovi notně "zabrat". Říká se tomu maskovaná nebo skrytá deprese. K typickým obtížím patří tupá nebo bodavá bolest hlavy, poruchy spánku a obtížné usínání, poruchy trávení, dušnost atd.
Jaké jsou příčiny onemocnění?
Přesné příčiny tohoto duševního onemocnění nejsou zatím zcela známé, ale lékaři předpokládají, že se jedná o dědičnou poruchu látkové přeměny v mozku. Deprese však může být ale vyvolána i některými vnějšími faktory, nebo dokonce může vzniknout takříkajíc sama od sebe, bez jakýchkoli patrných příčin.Jakou úlohu hrají při vzniku deprese dědičné dispozice nebo naopak zase vnější okolnosti je u každého člověka rozdílné. Většinou se však jedná o smíšenou formu, to znamená, že vinu na onemocnění nesou oba faktory.A podle příčin vzniku, případně původců nemoci dělíme toto časté duševní onemocnění do tří základních skupin: psychogenní, endogenní a somatogenní deprese.
Psychogenní deprese
Bývají způsobeny v první řadě vnějšími faktory, zkušenostmi a zážitky. Příčiny lze tedy nalézt v samotném životě pacienta.Ke krizovým situacím, které mohou vyvolat deprese patří např. ztráta milovaného člověka (životního partnera, dětí nebo rodičů), ale také období přechodu u žen, změna životních okolností (odchod do důchodu či dlouhodobá nezaměstnanost), problémy provázející stáří (nemoc či osamělost) či stresující zážitky z dětství, které ani v dospělosti není schopen člověk zpracovat.Psychogenní deprese mohou být následkem i dlouhodobého tělesného a duševního přetěžování organismu. Ovšem vyvolávajícím okamžikem se může stát i uvolnění po takovéto zátěži.
Somatogenní deprese
Tento typ deprese se objevuje pouze v souvislosti s tělesnými chorobami postiženého pacienta, například onemocněním mozku.Počítáme sem i poměrně časté poporodní deprese u mladých rodiček, k nimž dochází díky velkým hormonálním změnám v průběhu celého těhotenství.Je nutno si uvědomit, že deprese je nemoc, kterou lze léčit. Nezlomíme jí však vůlí. Je nutné se poradit s lékařem a důvěřovat všem jeho pokynům. V žádném případě není vhodné nechávat takto nemocného samotného i když to často bývá jeho vlastní přání. Kontakt s blízkými, kteří pacienta chápou a snaží se jej v jeho léčbě podporovat, přispívá společně s léky k rychlejšímu uzdravení.
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 vampirka?-nebo satanistka? vampirka?-nebo satanistka? | E-mail | 17. května 2006 v 19:52 | Reagovat

jj...deprese je celej muj zivot...

2 elie elie | 18. května 2006 v 17:58 | Reagovat

jo jo to známe

3 mary mary | 3. června 2006 v 21:28 | Reagovat

jo muj taky

4 Terka Terka | 29. června 2006 v 20:05 | Reagovat

Ale proč???Není to jen o tom.

5 anett anett | 4. července 2006 v 22:03 | Reagovat

je to smutny, ale deprese zažije každej....

6 Veluneshka Veluneshka | 13. července 2006 v 10:20 | Reagovat

právě, že každej to asi nezažije... a ten kdo to nezažil to někdy možná ani nemůže pochopit...

7 Misa Misa | 26. července 2006 v 13:23 | Reagovat

nevedela sem ze mam depku alle ty priznaky sou jasny uz nevim jak dal:-((((

8 depka depka | 29. července 2006 v 23:16 | Reagovat

depkou žiju depka je moje láska bez ní sem v prdeli i když s ní asi za chvilku zase skončim:(

9 bonbonekk bonbonekk | E-mail | 2. srpna 2006 v 20:31 | Reagovat

nechci to nikdy zazit,bojim se toho a ten kdo rika ze ma depku je magor protoze si to jen namlouva a kdyby vedel co tahle nemoc obnasi za veci drzel by hubu,protoze takovy stavy casto cloveka dozenou i k sebevrazde a to nejsou tezky pripady!!!

10 bonbonekk bonbonekk | E-mail | 2. srpna 2006 v 20:32 | Reagovat

chyba!!!JSOU TEZKY PRIPADY!!!

11 Meckki Meckki | 7. srpna 2006 v 17:43 | Reagovat

A tys to snad zažila???Třeba hodně lidí se snaží vypadat že je všechno o.k.,ale nikdo ti do hlavy nevidí,nepochopí proč se trápíš a přemýšlíš nad smrtí,nebo se začneš sebepožkozovat.....

12 satan_princess satan_princess | Web | 20. září 2006 v 14:43 | Reagovat

jojo depky jsou u mě už každodenní rutinou,už sem si zvykla.Už bez nich nemůžu být.Ráda je prožívám ptže si aspoň uvědomim závažnost problému,ale někdy mám depky absolutně bezvýznamný,prostě neznám příčinu........a sebepoškozování??.....bez toho už taky bejt nedokážu....

13 onnea onnea | Web | 23. září 2006 v 13:42 | Reagovat

bezte se uz zabit vsichni, uz to zacina byt fakt nuda...

14 Vlček Vlček | E-mail | 29. září 2006 v 23:06 | Reagovat

jj....deprese se stala mojí téměř každodenní rutinou......krev...kaluže krve......a já je mám chuť vytvořit...moje krev

15 majuli majuli | 14. října 2006 v 18:43 | Reagovat

depka....to je muj velkej kamarad.....se kterym sem skoro porat

16 Gabča Gabča | E-mail | Web | 21. října 2006 v 22:13 | Reagovat

Depka je hrozná. nesnášim ju, ale bohužel ju občas zažívám... a sebepoškozování? to sem nikdy nezkoušela, radši se zhulím, než abych si ublížila....

17 Pájinka:) Pájinka:) | 2. listopadu 2006 v 12:36 | Reagovat

2 bonbonekk:Další debílek,noo...prostě nevíš o čem meleš...

18 niki niki | 7. listopadu 2006 v 15:35 | Reagovat

proste ste debili.....nac si ublizujete....no ak vas to bavi len kludne do toho......to neni tym ze to musiet robit vy to uz CHCETE robit

19 WhiteWidow WhiteWidow | E-mail | 14. listopadu 2006 v 8:44 | Reagovat

tydle lidi sou v poho jen bich je chtel poznat tvari tvar abisme hodili rec

20 Graph Graph | 18. listopadu 2006 v 14:06 | Reagovat

je to trapny...chlupit se tim ze máte deprese!!!a ete rikat ze je milujute!!

21 GraphAVE GraphAVE | 18. listopadu 2006 v 14:09 | Reagovat

Chcete litost???lituju vás!

22 ivet ivet | E-mail | 19. listopadu 2006 v 16:05 | Reagovat

kuuuuuurvaaaaa,ti co sem lezou a nadavaji ostatnim jak se chlubi depkama,tem bych to tolik prala aby to zazili a poradne!!!!!kreteni kdyz vas to tady nebavi,tak proc sem kurva lezete vy zmrdi zajebani???jestli se nudite,jdete si treba hrat s barbinkama a neotravujte!!!a oni se nechlubi,ale jen potrebuji od druhych pochopeni...ale u kretenu co sem pisou jak se tady vseci chlubi,tak u vas by pochopeni v zivote nenasli!!preju vam posranej zivot,plnej depresi,smutku,nestesti a smuly plnou prdel...kreteni!!!!sbohem

23 marekk marekk | 20. listopadu 2006 v 21:29 | Reagovat

ja vo tom nic moc nevim, pořádnou depku sem ještě nezažil a ani to zažít nechci. Na tyhle stránky sem se  dostal náhodou a vlastně nikdy jsem se o tohle téma nezajímal, spíš sem si myslel že všichni tyhle lidi kteří depkama baví sou uchylní, ale vidím že jsem o tom hodně nevěděl. docela  mě to zaujalo už sem přečetl všechny články. Takže díky otevřeli ste mi oči teĎ už vás chápu

24 irča irča | 9. prosince 2006 v 12:50 | Reagovat

a co když se clovk uvede do depky sám to tam nestojí mam ráda tenhle stav jelikož akorát když mam depku dokážu psát stací smutná muzika svíčky a přemyslet o tom jak te všichni zradili a tak i když to nemusí být pravda ale já to tak dělám a pak se skoro vždy povede napsat nakej příbehale nekdy zas tu depku zrovna mít nechci to je potom horsí:-(

25 - - | 9. prosince 2006 v 22:07 | Reagovat

Achjo ja chci umriiiiiiiiit... :'(

26 Angel of mine Angel of mine | E-mail | Web | 16. prosince 2006 v 22:37 | Reagovat

Marekk : to co si tu řek je správný, obdivuju te ze ses ochotny podivat a precist si neco o cem sis myslel ze je uchylne....fakt mas muj obdiv tohle dokaze malo kdo....ostatni jen kritizuji a nadavaji tem co o tom neco vi...asi musis byt dobry clovek

27 Nea... Nea... | 26. prosince 2006 v 0:50 | Reagovat

Ivet:Máš pravdu!!!

28 adis adis | 28. prosince 2006 v 19:51 | Reagovat

ivet,nea: jj

29 Flo Flo | 29. prosince 2006 v 20:42 | Reagovat

ivet: Dá se říct,že s tebou souhlasím, ale nemyslíš, že plno lidí dneska mluví o depresích jen aby zapadli nebo na sebe upozornili? Protože pojem deprese a blbá nálada dneska už docela splývají a lidi si neuvědomují, co vlastně ta pravá bolestivá depka obnáší. Připadám si pak jak ten největší kretén, když po roce docela náročné léčby, kolem sebe slyším: "kruci zas mám depku" a vidím, že ten člověk má do nešťastného dost daleko. Nestala se deprese náhodou takovým módním hitem,který chtějí všichni zažít? Já depresi nenávidím......

30 Barbora J. Barbora J. | 2. ledna 2007 v 19:43 | Reagovat

Opravdu trapne

31 mad.whale mad.whale | E-mail | Web | 27. ledna 2007 v 23:14 | Reagovat

Já mám sice blbou náladu často, nechodim růžovou zahrádkou, ale pořád si uvědomuju, že tu jsou lidi co jsou na tom mnohem hůř...dokážu si přiznat, že jsem neměla depresi v pravym slova smyslu...což opravdu spousta pubertálních dítek nedokáže pochopit a připadaj si pak děsně ublíženě....lidi co maj opravdový deprese většinou nepíšou na internet kecy typu "jooo deprese, stará dobrá známá" a ještě k tomu má přezdívku typu dark angel, lady 666 apod., deprese je v původnim smyslu opravdu lékařskej výraz, nemoc....člověk co má depresi je zalezlej doma, má zhasnutý světlo, je schopnej se tejden neumejt, nenajíst, je prostě prázdnej (ano, jak jsem řekla, nezažila jsem to, ale taky znám i jiný lidi než sebe) a rozhodně nepůjde psát nějaký pitomosti na internet...uklidněte děti svoje pubertální hormony...

32 mad.whale mad.whale | E-mail | Web | 27. ledna 2007 v 23:48 | Reagovat

neříkám, že tu nemusej bejt lidi co maj opravdu problémy, ale většina těch příspěvků tak prostě nevypadá...

33 vili vili | 14. února 2007 v 16:29 | Reagovat

Naprosto přesný popis. Pokud někomu nevadí, nebo je schopen si odfiltrovat náboženské pozadí, je výstižným popisem deprese "Temná noc duše- autor Sv. Jan od kříže". Ale je to dost obtížné čtení.

34 Ifff-black Ifff-black | 18. února 2007 v 17:12 | Reagovat

Když si to tak čtu, začínám nad tím moc přemýšlet.... A nejspíš bych dala za pravdu Flo a mad.whale atd...  Někteří opravdu jen machrují jak skvěle znají depku a přitom jsou lidi, co jsou na tom fakt blbě a ti by mohli vyprávět... takže těm opravdu nešťastným moc přeju aby se na ně v budoucnu usmálo štěstí...

35 Omen... Omen... | 23. února 2007 v 4:08 | Reagovat

jo,deprese me provazi celej muj zivot...s depresi nejsem nikdy sam...ale vubec to neni dobrej kamos...clovek se ji zbavi hodne blbe...me to prijde jako spolecensko-patologickej jev...jako sou drogy,alkohol...svym zpusobem v tom neni moc velkej rozdil...vsechno muze koncit bolestivou smrti...to je jen jedno z mnoha pojitek...a taky me celkem sere,ze celkem dost lidi berou depresi jako pozu,zpusob kerou by na sebe upoutaly pozornost sveho okoli...ale seou i lidi,ktery na tom sou fakt mizerne...sidce ted cituju Ifff-black,ale ma pravdu a tem by se melo pomahat....

36 Tweety Tweety | 10. března 2007 v 17:41 | Reagovat

Depky mivam v posledni dobe casto.....je to desny....takovej pocit co tizi na kazdym kroku.....mam plnou hlavu jen hnusnej a chmurnejch predstav......vecinou kdyz me to chytne tak chvili brecim..chvili mam naval vzteku ..a pak chchi zase umrit.....prohlizim si rpi tom ghoticky obrazky,ktery mi pomahaj.......je to takovej zachvat..kterej nepreju nikomu..ale kazdej si ho alespon jednou zazije...........

37 martyinlive?! martyinlive?! | E-mail | 16. března 2007 v 0:26 | Reagovat

ano,spatnou naladu ci sklicenost pocituje asi skoro kazdy,ale nechtejte abyste poznaly pravou depresy, ta vas uchvati,nedovoli vam nic ani se pohnout jen sedet na dusevnim dne,uplnem dne.

38 martyinlive?! martyinlive?! | E-mail | 16. března 2007 v 0:28 | Reagovat

ale zit se da se vsim i s nicim, jen neberme vse za samozrejmost,mejme radost treba i z toho ze rano vyjde slunce,nebot kdyby rano nevyslo ,vsichni by se zblaznili

39 martyinlive?! martyinlive?! | E-mail | 16. března 2007 v 0:29 | Reagovat

nejdriv sem chtel napsat, ze by se vsichni posraly ale pak sem si rek,napisto slusne

40 nazor nazor | E-mail | 26. března 2007 v 6:48 | Reagovat

je to jen muj nazor ale ztoho co jsem cetla se zda ze se akorat hadate deprese mam a nenavidim je protoze mi vzdycky rupne v bedne:-((( na vetsine lidi s depresi to neni poznat protoze nechteji aby to nekdo poznal ale ti to maji v ocich jen je potreba se zastavit a podivat se jim z prima do jejich smutnych oci jenomze v dnesni  dobe vsichni moc spechaji radim vam zastavte se a podivejte se co byste ztratili kdyby vas deprese dostala  a usmev do zivota lidi

41 Anonymka Anonymka | 1. dubna 2007 v 12:00 | Reagovat

Depresema trpim už dost dlouho. Je to hnusnej život.

42 Anonymka Anonymka | 1. dubna 2007 v 12:03 | Reagovat

většinou jsem uplně na dně, nikoho nevnímam a všechno je mi jedno. Jenom tak sedim na okně a koukam ven. Nejsem schopná se soustředit. Pomalu ale jistě mě to užírá. Ani brečet už nedokážu i kdybych chtěla tak se mi to nepovede. Často přemejšlim o sebevraždě.

43 nonever nonever | 1. dubna 2007 v 15:49 | Reagovat

jsou tu dva typy lidí: jeden má opravdu problém

                               druhý ten problém nemá a navíc se vyjadřuje hnusně vulgárně, což asi svědčí něco o jeho inteligenci.... ach jo lidi sou fakt různí ...

blabla bla cus

44 Katty Katty | E-mail | Web | 2. dubna 2007 v 21:29 | Reagovat

Je dobrý o tom wědět...ale ty kteří těma depkama fact prochází, což patřim mezi ně, tak pro ně to neni jen tak něco napsanáho...oni to wlastně my to cítime jinak...

45 Jana Jana | 20. dubna 2007 v 11:52 | Reagovat

mám pocit, že si někdo plete deprese se stresem... deprese už je diagnóza, dlouhodobé stresy, úzkosti... to se projeví i na fyzickém zdraví! tak to nemotejte dohromady, jinak tyhle krátký pocity zažije snad kadej v životě, ale deprese - to už je něco trochu jinýho!

46 Goothic... Goothic... | 4. května 2007 v 18:47 | Reagovat

Deprese??= celej muj zivot....je to tak,ani si neumim predstavit co to je byt stastna a popravde o tom ani nestojim,chci zemrit...nic vic,nic min....

47 Sunshine Sunshine | 13. května 2007 v 13:31 | Reagovat

Řeknu Vám, s dovolením, co je deprese. Opravdová deprese, čili nemoc. Myslím, že jako člověk, žijící s touto krutou a bezohlednou nemocí již 12 let, vím, o čem mluvím. Deprese je nedostatek určitých hormonů v mozku. Konkrétně serotoninu a testosteronu. Tzv. hormonů "dobré nálady". Spouštěčem bývá, přesně jak se píše, ztráta blízkého člověka, ztráta zaměstnání, přepracovanost a velký stres, ztráta jakýchkoliv jistot. Věřím, že i geny tu mají své zrádné zastoupení. Deprese, to je náhlý nebo poznenáhlý a nepozorovaný totální fyzický a psychický útlum, propadající se do naprostého nezájmu o cokoliv a kohokoliv, i o to, co bylo dříve předmětem uspokojení či zábavy. Absolutní netečnost. Únava až naprosté vyčerpání doprovází i jednoduché úkony, např. i umýt nádobí, uvařit či dojít nakoupit se jeví jako nepřekonatelný problém. Pouhé pomyšlení na i jednoduchou práci vyvolává velikou únavu. Každá sebemenší činnost se jeví jako nepřekonatelná námaha. Je to životní duševní prázdnota. Nechutenství a nespavost, nemožnost usnout. Náhlé a velké bolesti hlavy. Nechuť se převléknout z noční košile. Nezájem o hygienu, velký problém se umýt.  Nezájem o manžela, o dítě. Nevycházení z relativního "bezpečí" bytu. Nesoustředěnost s absencí jakýchkoliv myšlenek. Ztráta všech emocí. Řeč tichá, pomalá, myšlení jednotvárné. Mlčení bez touhy něco říct. Neschopnost se byť jen málo usmát. Ztráta schopnosti se, byť i sebeméně, radovat. Úpadek osobnosti. Objevují se myšlenky na sebevraždu i na vraždu (obvykle svých nejbližších). U určitého typu deprese jsou tyto myšlenky dokonány. Časté bývá spojení nemocí deprese a úzkostných až panických stavů. Lékaři se domnívají, že příčinou deprese bývá i alkoholismus. Dovolím si nesouhlasit. Alkoholismus je, dle mého názoru, důsledek pozdě rozpoznané neléčené deprese, kdy léky už nezabírají, tak, jak mají. Alkohol jako prášek na spaní. Později rozvinutá závislost z nadměrného pití z důvodu touhy po potlačení každodenních úzkostí. Prošla jsem si  i tímto obdobím. Také jsem měla několikrát otočený velký kuchyňský nůž proti svému břichu. Měla jsem doma malé dítě. To vás v tomto momentě vůbec nezajímá. Nic vás nezajímá. Chcete mít klid a nic vás nemotivuje žít dál. Všechno je vám jedno. Můj otec, velice inteligentní člověk, vystudovaný právník, v období těžké deprese ukončil svůj život dobrovolně. Bohužel nepomyslel, jaké to může mít doživotní následky pro jeho dítě. Má matka se léčila na neklidné úzkostné stavy. Má teta též. Babička v době, kdy neexistovala pharmaka, pila třezalkový čaj - třezalka na neklidnou úzkost. Je to v genech. Depresí trpí mnohem více lidí, než je oficielní počet. Pharmaka pomáhají udržovat v těle určitou hladinu chybějících hormonů, ale depresi neléčí. Je to "jen" chemie. Pomáhá pohyb na čerstvém vzduchu, v přírodě, jakýkoliv druh sportu. Pohyb, při kterém se po 30ti minutách začíná vytvářet v mozku serotonin a dopamin. Jakákoliv zájmová činnost, která "zabaví" mozek. Člověk si musí pomoci sám. Vybrat si: život nebo smrt. Jde to pomalu. Je to celoživotní boj s pramalou nadějí na úplné vyléčení. Boj o přežití. Těžká práce sama na sobě, kdy veškerá vnitřní energie je vydávána na vytváření lepšího dojmu o sobě samém, ale i vůči okolí. Snaha se o navrácení se do společnosti. Uměle živená naděje, že to bude lepší a lepší. Je to o invalidním důchodu, opakujících se pokusech se ještě v životě pracovně realizovat, o velkém výdeji energie, kterou není kde dobít, o životě bez skutečně prožívané radosti. Ale život jsem si nedala, nemohu si ho tedy ani vzít. Nemohu synovi udělat to, co udělat můj táta mně. Učím se s tím žít. Cizí člověk na mně nepozná nic. Trvalo mi to 12 let. Předlouhých 12 mých nejlepších let.

Proto vy všichni, kteří rádi skloňujete ve všech pádech dříve zakázané a bláznovstvím zavánějící slovo "DEPRESE", nejdříve se zamyslete, jestli vůbec víte, o čem s takovou lehkovážností hovoříte. Co tím hrozného na sebe svými myšlenkami přivoláváte. Teprve v případě, že u vás podobný shora popisovaný stav trvá několik týdnu, jděte bez okolků k psychiatrovi a nechte si naordinovat antidepresiva. Sežeňte si dobrého psychologa nebo homeopata. V každém případě zaměstnejte své myšlenky, čímkoliv, ať nemyslíte na případné skoncování se životem. Ublížíte tím jen svému okolí. Bojujte s tím. Jinak nenajdete "tam nahoře" klidu. Protože ještě nenastal váš čas.......

Milá Anonymko a jí podobní, jestli byste se chtěli podělit o své pocity a třeba i poradit,  můj meil je a.joke@seznam.cz. Ahoj všichni Dana

48 -ErnesT- -ErnesT- | E-mail | 5. června 2007 v 3:38 | Reagovat

Milá Sunshine(Dano), to co jsi tady napsala mě doslova omráčilo. Vím sice o čem mluvíš, sám jsem si jistým obdobím, které ještě není zcela uzavřené, prošel. Ovšem to mé (nejhorší) období trvalo asi jen 1 rok. Oproti tvému 12ti letému boji si připadám jako bych přechodil rýmu :) Chci ti jen vyjádřit obdiv. Nedovedu si představit, že by mě tyto stavy pronásledovaly takovou dobu. Muselo to být hodně vyčerpávající. Z tvého článku je vidět, že sis prošla opravdovým peklem, ale současně je z něho cítit vzdor a velkou sílu, díky které jsi nejspíš teď mezi námi.  A všem rádoby DEPRESÁKŮM, klidně se ve svých "depresích" čváchejte, protože pokud to děláte rádi, tak to není deprese, ale spíš melancholie a ta myslím je dána osobností, což není patologický jev ;)

49 zuzanque zuzanque | 9. června 2007 v 13:21 | Reagovat

teda ja z depresi nadsena nejsem..kdysi se to dalo a pomohlo mi vybrecet se...jenze casem uz brecet neslo a ja se zacla rezat...bolest kterou mi zpusobila ziletka pretlacila bolest ve me..ale bojim se, ze stejne jako po breceni prisly ziletky, po ziletkach prijde neco dalsiho a horsiho:-(potrebuju z toho ven ale nevim jak:-(mam tuseni ze laska pomaha,ale tady ji neni nikde dost!!

50 Skaven Skaven | 11. června 2007 v 13:24 | Reagovat

Sunshine: konečně tu někdo píše rozumná slova. A doufám že si to každý náctiletý pozér přečte a zamyslí se nad sebou

51 Allegor the bloodhunter Allegor the bloodhunter | 18. června 2007 v 0:33 | Reagovat

Sunshine: Máš pravdu. O psychických chorobách se nežertuje. Taky o tom něco vím.

52 Dina Dina | Web | 28. června 2007 v 15:34 | Reagovat

ano správně .. téměř si všichni můžete zatleskat..

Vy jste přece ty chudinky,které mají depresi a nebaví je svět ...

Vy jste přece ti,kdo jsou jiný a nikdo jim nerozumí..

Chápu,že lebky a Avrilky zaplnili mnohé butiky a a  vy jste nemohli odololat drsné image...

Jenže napsat mám depresi zvládne téměř každý..

Chápu,že si tím dokazujete svojí výjmečnost,že jste king,když je vám tak ukrutně,ale jste pouze sobečtí a zakomplexovaní lidé,kteří myslí,že tím někoho nadchnou a dojmou k slzám.

Zamyslete se upřímně jestli vám stojí za to se chovat podle módy a být další ovcí ve stádě.

53 Cwalda Cwalda | 9. července 2007 v 14:36 | Reagovat

zuzanque: Já myslím, že je jí dost pro všechny, jen zvednout zadek a jít ji hledat. BTW: Asi to zná každý, ale proč se nepodělit o zkušenosti. Na základce jsem na školu mírně řečeno sral. Od sedmé do deváté třídy pravidelně čtverky z matiky a češtiny. Ale když jsem nastupoval na střední školu (2002) rozhodl jsem se to změnit. Škola od osmi do tří, jak všude jinde a já se ještě doma připravoval na další den (úlohy, referáty, učení,...). Se školou jsem končil průměrně v devět hodin večer. Tenhle stav trval asi 6 týdnů a já si fakt věřil, že to dám...chyba lávky. První sada písemek a všechno za 5. Pak se začaly dít věci. I když jsem šel do postele v 10, nikdy jsem neusnul dřív než ve 3 ráno. Naprostá nechuť cokoliv dělat. Nic mě nezajímalo. Dostal jsem se do kruhu škola-postel. Nic nezi tím nebylo. Po třech týdnech, jsem si s hrůzou uvědomil, co se se mnou děje. A v tu chvíli jsem věděl, že ještě rád budu kopat kanály s cikánama, než žít takhle. Začal jsem na školu upřímě řečeno srát naprosto stejným způsobem jako na základce. Opakoval jsem 2. ročník (matika, problém nebyl ve vědomostech, ale ve "vztahu" s učitelkou) a letos jsem úspěšně odmaturoval. Když se na to podívám zpětně, netvrdím, že jsem se rozhodl dobře. Ale v tom stavu ve kterém jsem byl já, jsem hledal východisko a ne konec. Myslím, že to co tady lidi nazývají "depresí" není nic víc než blbá nálada. Protože to co jsem prožíval já byl dle mého jez zkrat. Člověk se skutečnou depresí se k ní nepřizná.

54 Goothic Goothic | 25. července 2007 v 9:24 | Reagovat

To co tu napsala Sunshine je fakt jako sila....spoustu z toho pozoruju i na sobe..antidepresiwa mam brat...,ale poprawde uz je neberu,protoze to nema smysl..

55 Andy Andy | 27. července 2007 v 11:59 | Reagovat

Asi sem byla naivní,když sem si myslela,že mě to nepotká...

56 budha tančí čača...budha to je piča budha tančí čača...budha to je piča | 10. srpna 2007 v 23:09 | Reagovat

deprese je píčoovina...miluju ty kokoty co říkaj furt to je depka a řikaj tpo eoti že jou do školy...sry lae pil sem...tak se nažím psat pomalu...budha tančí čača...budha to je piča...a ja sem Vaclac Klaus..sry...miluju život

57 Allegor the bloodhunter Allegor the bloodhunter | 27. srpna 2007 v 1:59 | Reagovat

Dina: Dej si pohov, díky Bohu jsem žádnou psychickou chorobou neprošel, ale nedovolil bych si tvrdit o nikom, že si to vymýšlí...fakt to není sranda, depresicní stavy nejsou výmysl nějakej pošahanejch gothic kapel Gillette League.

58 jen_pár_slov jen_pár_slov | 30. srpna 2007 v 15:50 | Reagovat

Některým z vás musím dát za pravdu a vyjádřit jim svůj obdiv..ale některým bych nejradši nakopla zadek...stejně tak jako když někdo řekne: " Mám depku..." ..no, myslím, že kdo si opravdovou depresi neprožil, neví , o čem mluví..depka není to, když se ráno probudíš, máš špatnou náladu...půřiznávám, i já sem byla taková, neměla sem náladu, říkala sme si: "sakra, zase depka..." ale život mě naučil...Jo, a taky bych s chutí nakopla ty, který říkají, že je to jen špatná nálada a deprese neexistují!!!! Nevíte,  jak vypadá opravdová deprese...jak se cítíte..když máte pocit, že  kromě vás a vaší bolesti neexistuje, nejste schopni myslet na něco dobrého, co vás potkalo, na lidi, kteří vás mají rádi..vidíte, jen lidi, co vám ubližují, chcete utéct pryč..pryč od všeho, od bolesti..ale nemáte sílu, všechno vás bolí, tělo neposlouchá a na prsou vás tak tíží, že se vám zdá, že pokud uděláte další krok, pukne vám srdce..nemůžete utéct a tak hledáte jinou cestu...a co vás napadne, když v depresi musíte utřít "jen pitomý" nádobí ....jo, já uklízela zrovna nože, když matka vešla do kuchyně a začla mě psychicky deptat...pak odešla..já viděla jen ten nůž...pak si pamatuju jen svýho v přítele v slzách, jak u mě klečí..on mě zachránil...a já musela slíbit, že už to nikdy neudělám...slíbila sem to, ale nemůžu říct, že už to nikdy neudělám..nikdy nevíte, co můžete udělat...i já si říkala, že bych tohle nikdy neudělala...ti co mě znali, nevěřili, že já...ale je to tak...nepodceňujte deprese...vaše, ani nikoho jiného...naslouchejte..třeba taky někdy zachráníte někomu život...jako on mě..

59 jen_pár_slov jen_pár_slov | 30. srpna 2007 v 16:00 | Reagovat

Sunshine: víš, o čem mluvíš...víš, já si myslela, že když sem tenkrát vyvázla, už mě to nepotká...ale, poslední měsíc mám pocit, jako by se to vracelo, i když přesně nevím proč..jsem celkem šťastná..ale když večer lehnu do postele...cítím se, jako tenkrát...a mám strach....

60 jen_pár_slov jen_pár_slov | 30. srpna 2007 v 16:03 | Reagovat

Dina: víš..no..vlastně ti nemůžu nic vyčítat..buď ráda, že sis to neprožila..doufám, že tě nikdy nepotká, co mě...

61 Tevua Šoha Tevua Šoha | 6. září 2007 v 21:37 | Reagovat

koho nepotkala nepochopí................

62 zidane zidane | E-mail | 10. listopadu 2007 v 15:08 | Reagovat

Caute!

Napisem Vam ako to beriem ja...

Mam 16 rokov a som chalan.Velmi lubim jedno dievca. No ona mna nie. Dokazal by som pre nu spravit vsetko...

Sme dobry kamarati a vzdy ked ideme ako partia spolu von tak ked pridem domov mam depku...

Cez letne prazdniny som bol na tom uz dost zle...

Napisal som jej ze ju milujem...no ona na to neodpovedala a tak sme sa o tom viac nebavili...Teraz fungujeme len ako kamosi... No mne vzdy trha srdce ked ju vidim...

Vcera v piatok 9.11.2007 sme isli po dlhom case von... Ked som prisiel domov znovu ma premohla depka... No toto bolo uz nieco ine..

Stale sa to zosilnovalo a zosilnovalo...

MOje telo horelo no ja som sa zacal triast aj teraz ked to pisem mam zimomriavky po tele...

Cely som bol v krcoch a mal som nejake nutkanie si rozbit hlavu o stol....

Neviem to opisat..ale akoby vo mne bojovalo zlo a dobro..

Vtedy som si uvedomil ze to nieje len kvoli laske ale asi to bude nieco somnou...

Vsetko sa to odohralo za jeden vecer...Ked uz som nemohol vydrzat tie bolesti ci uz fyzicke alebo dusevne...sklonil som sa k prozbe Bohu...Nikdy pretim som to nerobil pretoze som neveriaci...no ale od vcera vecera verim!!!

Z hlbky duse a srdca som mu povedal aby s tym uz prestal, ze preco ma tak tresta a preco ma nemoze lubim....

O nejaku chvylku to vsetko preslo!!! Skuste to aj vy a mozno vam pomoze...

Potom som isiel cely vycerpany spat ale v noci som sa bal aby sa mi ten pocit uz nevratil...

Dufam ze to nikto nezazijete nechcem zvelicovat ale bolo to nieco hnusne...

nejako som sa rozpisal tak uz budem aj koncit no este tolko ze mal som bolesti na tele aj na srdci, najlahsia volba by bola samovrazda no nieco ma zadrzalo a som velmi rad!!!

63 anae anae | 1. ledna 2008 v 20:00 | Reagovat

deprese mivam posledni dobou casto vazne uz nevim co mam delat zacali se mi zhorsovat znamky a mam potize se sebeposkozovanim fakt uz nevim jak dal

64 Mrs.Swow Mercer Mrs.Swow Mercer | 6. března 2008 v 20:39 | Reagovat

Nejlepsi jsou na to prasky...beru na uklidneni a zaroven na hiperaktivitu....vim zni to divne....ale taak to mam predepsanyy...................................................................jenomze jsou hrozny ty vedlejsi ucinky.....

65 Lusy Lusy | 28. března 2008 v 21:48 | Reagovat

většina lidí ale nezažije tu těžkou kdy se už ani nezvednete z postele...

66 nikola nikola | 11. dubna 2008 v 21:15 | Reagovat

no dlouho jsem přemyšlela nad tím jestli sem nonormalní nebo ne.. ale to co tu čtu tak opravdu depresi mám a o sebevražde sem už i přemýšlela dokonce se o ni i pokusila... :( nevyšla neva pak sme byla v pohode ikdyž sem myvala uzkostné stavy ted trpím sebepoškozováním tak se toho snažím zbavit a nevím jak dál:( a mužou zato ty moje zažitky a vubec celej život.. jakštač se držím al to jenom díky moji kamarádce Věrce jinak už ani nevím co by bylo... nemam do ničeho naladu je tu prazdno prostě nemužu se na nic soustředit.. poradte mi nekdo prosím co mám dělat?? =( =(

67 nikola nikola | 11. dubna 2008 v 21:19 | Reagovat

ps: ještě jsem zapomela dodat že ztoho trpím nespavostím  nočnímy můramy bolestí srdce ale dokonce i těla hlavně břicha =(

68 pikčša pikčša | 12. dubna 2008 v 12:15 | Reagovat

hustý...

69 Dr. Michal Tran Dr. Michal Tran | 18. dubna 2008 v 22:34 | Reagovat

maras

70 Michaela Michaela | 27. dubna 2008 v 13:51 | Reagovat

nikola: koho to zajmá?

71 nikola nikola | 28. dubna 2008 v 12:25 | Reagovat

Michaela: no tebe nemusí :-P

72 NigaHead NigaHead | 6. května 2008 v 22:01 | Reagovat

Největši depka je  když vás má čekat před školou grupa náckú :)..To se neda nic dělat nikdy nevite co udělaji.Sou to vymaštění čuráci co si hrajou na drsny hochy když jich je 20    

             a proto řikám:mlat skinheda do hlavy...                                                                                       ale dkyž je sám :D

73 efa efa | E-mail | 11. května 2008 v 21:47 | Reagovat

Já mám depky z lidí asi sociální fobie nebo co!prostě nesnáším davy lidí a cpou se blbě čumněj a furt se jeden na druhýho mračí.To pak se nechce člověku ani lízt ven!!!

74 voriv voriv | 15. května 2008 v 12:47 | Reagovat

efa ma pravdu,sama to znam,je to humac,lidi jsou humac,furt samy nasily,valky,vrazdy,buzerace,bily nasmej nic a cigani muzou vse.

75 Blanche Blanche | 26. května 2008 v 21:08 | Reagovat

Jak už psala Sunshinne, jenom málo lidí ví,co j to deprese. Je to opravdu vážná psychická poruch postihující mozek. Všichnii co dneska chtějí ,,být IN" tvrděj, že maji depky. hodně lidí tady takhle reagovalo, ale myslim, že tak maximálně dva opravdu vědí, co to je deprese z psychologickýho hlediska. Opravdu diagnostikovanou a ústavně léčenou předpokládám nemá nikdo. Ale jo. Je vám 12, koukáte na starší kluky, začínaj se vám dělat náznaky prsou, a HLAVNĚ! máte svoje deprese, takže ste velký holky. ať žije móda emo a goth holčiček, který jdou proti davu v ještě většim davu, protže si vemou pruhovaný podkolenky.

76 jájinka jájinka | 2. června 2008 v 15:56 | Reagovat

vy "chudáčci!! ty voe co to je tady?..deprese..ehm deprese 21.století nebo spíš deprese stylu EMO..JEN CO SEM EMO PŘIŠLO VŠICHNI SE ZAČALI PŘEVLÍKAT DO ČERNÉHO A ŘEZAT SI RUCE!!DEPRESE MÁM TAKY A NEPOTŘEBUJU K TOMU ŽILETKU ABYCH SE POŘEZALA!!VY STE ÚPLNÝ IDIOTI JESTLI SE ŘEZÁTE..NĚKDY MI PŘIJDE ŽE TY LIDÉ CO SE ŘEŽOU SOU UPE UCHYLNÝ NA KREV..

77 nikola nikola | 7. června 2008 v 23:08 | Reagovat

pro jájinka: no to si na omylu.. ty asi nechápeš jaký to je a proč to dělaj... to s enedá pochopit když to člověk sám nezažije

78 efa efa | E-mail | 11. června 2008 v 17:10 | Reagovat

pro Blanche:hele na co si tady hraješ na psichouše nebo co.Jestli ty si dochaziš k psichologovy pro klepky na depresi a myslíš si jaká nejsi chudinka tak tě mužu přesvědčit že v dnešní době má psichologa každý druhý.A jo 12 my fakt není.

79 l.u.c.y. l.u.c.y. | 13. července 2008 v 14:11 | Reagovat

Já trpim depkama od doby co mi umřel můj kluk...a nemůžu se jich zbawit...ale sakra lidi žiwota si musíte užíwat...žiwot jste dostali dalo by se říct zadarmo tag proč si ho brát nebo proč si ubližowat???To že si sami ubližujete wám přece nepomůže to se radši zhulte,zfetujte nebo já nwm...mě to teda pomáhá wíc...Teď si o mě asi budete myslet že jsem nějaká smažka,ale neni to tag.Já třeba nedokážu pochopit lidi,který spáchaj sebewraždu...ano na jednu stránku to chápu...ale ty lidi si neuwědomujou kolika lidem okolo ublížej tim že se zabijou...rodina,kamarádi,známý...to už je nezajímá,w tu chwíli myslej jen a jen na sebe na nikoho jinýho neberou ohledy a to by měli...pro ně je to oswobození ale pro druhý je to trápení,smutek,utrpení...no toe jedno každej na to má swůj názor a já mam takowejhle...ale přemýšlejte nad sebou trošku lidičky!

80 ivet ivet | 1. srpna 2008 v 12:07 | Reagovat

efa je opravdu blazen:))

81 SadGirl :'( SadGirl :'( | 26. srpna 2008 v 17:09 | Reagovat

jj, to co tu zaznělo je z části pravda, páč VĚTŠINA holek si žíly řezaj aby byly IN, ale řeknu vám, že vidět hulit  namachrovanou tmavovlasou holku s vyhrnutýma rukama ABY BYLO VIDĚT těch jizev na rukách... je to ubohost... jednou jsem měla tu čest se s jednou nejmenovanou seznámit přes moji známou a řeknu vám, že to není u většiny o psychyce, ale o potřebě ukázat se a ZVIDITELNIT své "já" ti kdo tu píšou že o tom my nemůžeme vědět jsou na velkým omylu, páč každej si někdy sahá až na samí dno, ale třeba nemá potřebu to ukazovat... hold... každej je jinej...

82 SadGirl :'( SadGirl :'( | 26. srpna 2008 v 17:15 | Reagovat

tag přemýšlejte, až naíšete něco ve smyslu: "vy tomu nerozumíte, vy to máte v životě lehký"...

83 Nikola Nikola | E-mail | 22. října 2008 v 17:49 | Reagovat

ahoj lidi nevim proč si nadáváte ! každej zažil něco a každej je nějakej .... jenom sem chce každej napsat svuj názor , tak ho přitiom nechte .... já osobně sem třeba depresi zažila jednou asi před dvěma lety když sem zjidtila , že moje ségra fetuje a matka každej den chlastá . Bylo to pro mě fakt těžký a aby toho nebylo málo vysral se na mě i fotr a radči zdrhnul .... zustala sem na to sama ..... v tu chvíli sem fakt nevěděla co mám dělat ! Ono neni příjemný přijít domu a v jednom pokoji vidět vyklepanou ségru , protože nemá co do rypáku a v druhym poblitou matku .... aspo třech měsících sem z toho začala mít silný depky musela sem si dojít i k psycholožce protože ani jedný sem se fakt svěřit nemohla ..... přibližně tak po půl roce sem se z toho dostala , ale už bych do toho fakt nechtěla spadnou znova ..... naštěstí matka už je v pohodě a ségra s náma nebydlí ..... takže pro ty ostatní neřikejte lidem co maj depky , že sou ubohý atd. .... nikdy nevíte co se stane vám !!!!

84 ztz ztz | 29. listopadu 2008 v 8:22 | Reagovat

http://coollamer.borec.cz/amaterka/?id=8853

85 Black.Lucille Black.Lucille | Web | 14. prosince 2008 v 0:05 | Reagovat

Depka a deprese není to stejný.....deprese je hnusná, odporná, trvá dlouho a člověk se z toho dost blbě vysekává. Depka je takovej ten pocit ,,všechno je na hovno", kterej za chvíli přetrvá. Depky máme všichni a oproti depresím jsou totálně bezvýznamný.

86 šílený kos šílený kos | E-mail | 3. dubna 2009 v 14:13 | Reagovat

ahoj Ludmilo jak se máš ty? já mám deprese naštěstí za sebou.máš dobrej tým ale chybí v něm šilený pták černé barvy.zatím čau,jestli chceš něco napiš.víťa

87 šílený kos šílený kos | E-mail | 3. dubna 2009 v 14:13 | Reagovat

ahoj Ludmilo jak se máš ty? já mám deprese naštěstí za sebou.máš dobrej tým ale chybí v něm šilený pták černé barvy.zatím čau,jestli chceš něco napiš.víťa

88 král rybář král rybář | E-mail | 6. dubna 2009 v 16:51 | Reagovat

jednou šla opilá ryba na procházku a potkala opilou želvu.proč jsi pila želvo?protože mě nebaví život!aha!tak začni běhat nebo se uchlastáš!čau.

89 věra lakomá věra lakomá | 7. dubna 2009 v 15:03 | Reagovat

a ta želva začne běhat a zblázní se.

90 ----- ----- | 8. dubna 2009 v 11:41 | Reagovat

chci s tím skoncovat ale navím jak???!!!!!!!!!

91 vítek vítek | 8. dubna 2009 v 13:36 | Reagovat

to jako s čím?

92 xarame xarame | 29. dubna 2009 v 11:13 | Reagovat

kolik lidí tolik hrobů

93 vítek vítek | 7. května 2009 v 17:07 | Reagovat

kolik hrobů tolik svíček kolik svíček tolik plamínků kolik plaminků tolik duší kolik duší tolik hvězd kolik hvězd tolik lásky kolik lásky tolik starostí kolik starostí tolik odpovědnosti kolik odpovědnosti tolik peněz kolik peněz tolik smíchu kolik smíchu tolik přátel kolik přátel tolik radosti kolik radosti tolik štěstí kolik štěstí tolik lidí kolik lidí tolik hrobů

94 čiki čiki | 27. května 2009 v 15:46 | Reagovat

tady na těchto stránkách končím.čau a zdar

95 tereza tereza | E-mail | 18. srpna 2009 v 17:11 | Reagovat

prosim vas TO JE TAK TRAPNY!!!!prej rezani uz nepomaha!!!!vy nevite o deprsi prd a preji vam,abyste ji zazily!!pisete sem sami sracky jenom proto,abyste na sebe upoutaly pozornost!!!nevite o depresich nic,ale doufam,ze jednou ochutnate jake to je.a rezani nepomaha ani v nejmensim!!!!je to totiz uplna picovina!!!radsi byste se meli soustredit na nejaky normalni veci,nez nekde psat o depresich,ktery jste jeste ani nezazily!!nekdo z rodicu by vam mel dat pres tlamu a nechat radsi vyvztekat.nadherny konec prazdnin-hodne nocnich mur,nemoci,smutku,starosti,nasili,hadek a place!!!!!!!!!!!ahoj

96 kuk kuk | 22. srpna 2009 v 19:15 | Reagovat

dobře si to napsala[22]:

97 Tereza Tereza | Web | 6. září 2009 v 13:26 | Reagovat

Deprese, Deprese neni podle mne nemoc, ale stav kterej příde but jak bylo řečeno, strátou člověka,..atd, A nebo z ničeho nic. Já osobně depky už zažila..Bohužel, mě moji rodiče ani nechápou, že jsem momentálně bez nálady, cítím se jako kus hadru..Chci být v pokoji SAMA..a přemýšlet...Jim ani nedojde že mi něco je... Pouze řeknou,, Ty jsi zase protivná´´´... Depresí si projde každy, jak lehkou, či vážnou.,.. Sebepoškozování, těm lidem kteří tím ,trpí´ by jsme se neměli smát a nadávat, ae měli by jsme se jim snažit z toho dostat... Dělají to lidi kteří nevědí jak dál, chybí jim někdo blízký...Se sebepoškozováním jsem se setkala, dokázala jsem z toho svého kamaráda dostat o to přes ICQ, ... Sama jsem to udělala jednou, a lituji toho ... Nikdy už více..Bohužel se ke mně otočila zády nejlepší kamrádka,... Dost, lidí mne ,,obdivuje,, že na svích čerstvích třináct let, to dokážu opstát a takhle pomáhat..Zkuste to taky pomozte jim!! Všechno se dá řešit i jinak!

98 Met Met | 12. prosince 2009 v 19:17 | Reagovat

Ráda bych konstatovala, že nevíte, co je to deprese.
Klinickou depresi mám diagnostikovanou od psychiatra. Ráda se s Vámi podělím o některé symptomy.

Tělo : Nemůžu se hýbat. Spím dvě hodiny denně. Nemůžu jíst. Nemůžu mluvit. Jenom ležím. Rozmazané vidění. Těžké končetiny. Někdy nezvladatelné křece v nohou a rukou.

Duše: Nemám pojem o čase. Nevím, kde jsem. Cítím jenom zoufalství. Chci křičet, ale neovládám tělo.

To je prosím deprese. To, co tu popisujete, že brečíte a jste smutní, to je zármutek. Prosím, rozlišujte to. Všem přeji hodně světla do života. Je to potřeba.

99 Hanz Hanz | E-mail | 21. srpna 2010 v 23:17 | Reagovat

[22]:ajeje,nasrana emoholka co se sebepoškozuje...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama